He's Back (The Man Behind The Mask)

Tro det eller ej men jag är fortfarande i liv! Jag gissar att de flesta som läste den här bloggen gett upp att kolla om jag uppdaterar den för länge sen.  Senaste gången jag pillade på bloggen var över två månader sen så jag tar nästan för givet att ingen kommer läsa det här men om någon vilsen nörd hittar hit ska han/hon få en förklaring i alla fall.

 

Ursäkten

 

Som på så många andra ställen världen över har finanskrisen även drabbat RetroMask. Jag tappade alla mina inkomster snabbare än en tonårsutlösning. Arbetslös och högvis med räkningar som skulle betalas fick jag sälja alla mina kära tv-spel till en löjligt liten summa bara för att överleva. När jag lyckats betala bort räkningarna var jag tvungen att komma fram till något som skulle lösa min ekonomi framöver. Eftersom arbeten inte växer på träd i dagens läge var jag tvungen att komma på något annat.

 

Lösningen

 

Jag började surfa runt på olika ”dejtingsidor” på nätet med en plan i bakhuvudet. Min tanke var att jag skulle hitta en förmögen äldre kärring som kunde gö mig tills jag kommer på benen igen. Efter en massa smörigt och charmerande snack med en 49-årig rysk Madame på ett community för de lite äldre lyckades jag tills slut hitta en jackpot! Olga (som hon heter) var tidigare gift en någon svinrik ryss och tog med sig halva hans förmögenhet när äktenskapet dog. Så med andra ord är jag en riktig golddigger i dagens läge. Jag har aldrig haft så gott ställt som jag har det just nu. Hon kastar verkligen pengar åt mig så länge jag ”bjuder på mig själv”. Ibland kan det kännas lite vidrigt men man kan alltid blunda och låtsas att det är prinsessan Zelda man värmer stiftet i.

 

WTF!

 

Maj, Maj måne jag kan lura er till Skåne! Det jag nyss skrev är väl inte riktigt sant. Sanningen är att jag i slutet av Mars fick för mig att flytta till en annan stad ett tag. Senaste tiden har jag alltså inte haft någon tillgång till mitt NES. Jag har dock haft tillgång till internet då och då så jag borde ha lagt upp ett inlägg och berättat hur det låg till. Men vad ska jag säga? Jag är helt enkelt en lat jävel så är det bara. Lite trist att eventuellt alla som läste den här bloggen kanske gett upp vid det här laget men jag får ju skylla mig själv när jag inte uppdaterar er som jag borde.

 

Vad händer nu?

 

Det spel jag nötte med innan jag stack iväg var Battle of Olympus. Jag hade kört igenom 75 % av spelet ungefär innan jag försvann. Tyvärr vart jag demonfull en kväll när jag var bortrest och söp bort min kamera som jag hade använt mig av när jag lirade Battle of Olympus. Så alla bilder jag hade tagit (inkl en bild på mitt password) är borta nu. Jag tror inte jag pallar att köra om det spelet från början just nu så jag kommer gå vidare i samlingen. Men jag kanske gör ett nytt försök när jag får ett sug någon vacker dag i framtiden.

 

Löftet

 

Det är enda jag kan lova er är att bloggen aldrig kommer att dö så länge jag kommer spela NES och det kommer jag nog alltid göra mer eller mindre. Jag har tänkt köra igenom min samling och det kommer bli en text för varje spel jag kört. Men jag kan inte lova er att jag regelbundet kommer lägga ut ett blogginlägg varje vecka eller så, det kommer när det kommer liksom. Ibland har man annat att göra och ibland är man bara inte sugen på lira. Sen blir det alltid mer spel under hösten och vintern för min del, jag menar uteserveringarna är inte öppet så många dagar per år i detta land.  

 

Framtiden

 

Planen för den närmaste framtiden spelmässigt heter Punch Out till Wii som jag ska inhandla på fredag (22/5). När jag spelet mig less på det kommer jag sätta mig ner och fortsätta på samlingen. Nu ska jag svara på alla kommentarer ni lagt i mitt förra blogginlägg.

 

Hoppas på ett snart återseende!

/RetroMask


Kommentarer
Postat av: arvid

Du är tillbaka, jag är tillbaka, spänningen är tillbaka.

Kör gärna en snabbrecension av punch out till wii sen och berätta huruvida det är bra eller anus!

2009-05-19 @ 16:28:51
Postat av: Daniel Jansson

Härligt att du är tillbaka! Ser fram emot framtida inlägg. Jag trodde på din historia först, men innan den tredje paragrafen var över så anade jag oråd ;)

2009-05-19 @ 19:30:48
URL: http://danieljansson.se
Postat av: Gurka

Gurka hänger kvar som vanligt. Det ska bli roligt att se lite nya inlägg. Synd om Battle of Olympus-grejen dock.

2009-05-23 @ 17:16:05
Postat av: Heffa

Heffa är kvar, om än bara med lite RSS-bevakning den sista tiden :-)



Men nu får du sätta fart igen, jag vill läsa fler reportage om dåliga spel som jag aldrig vill spela igen!

2009-05-26 @ 13:53:48
Postat av: André

bra att du är tillbaka, bra att du spelar&skriver när du själv vill på bloggen oxå, då finns det större chans att du fortsätter skriva. roligt att du är tillbaka! =)

2009-05-28 @ 08:51:02
Postat av: Anonym

Jag gav inte upp, kollade då och då.. väntade och väntade.. Snygg "Historia" förresten!



Keep Going, RetroMask!



Har följt dig sedan jag hittade tråden du startade på FB, faktiskt!



Heter Zephyreus på FB förresten!

2009-06-15 @ 16:36:37
URL: http://datornorden.bloggproffs.se
Postat av: Nes_Nerd_No_1

VI VILL HA MER! ! !



Och titta in på forumet lite oftare oxå gubben! ;)



Kram!

2009-06-28 @ 22:39:58
URL: http://www.nesdb.se
Postat av: Fresh Design

Behöver du ny design till din blogg? Ta en minut till att gå in på våran sida och kolla vad vi har att erbjuda! Vi designar även personliga bloggar utifrån dina önskemål!



Just nu har vi även utlottning på en design!!

2009-06-28 @ 23:44:17
URL: http://freshdesign.blogg.se/
Postat av: Kimla

Vill ha mera! :(

2009-07-20 @ 14:58:49
URL: http://spela-mera.blogspot.com/
Postat av: g04tb0y

Tråkigt att bloggen verkar ha gått inaktiv, den har varit givande hittils. Jag har full förståelse om du prioriterar andra saker just nu än att skriva om gamla spel på internet. Men som sagt, synd, det är ett bra koncept men kräver ju regelbundna uppdateringar för att folk ska orka. Får ta fram SNES:et själv istället. Peace!

2009-07-26 @ 06:37:14
Postat av: Gestapo

Aldrig kommer det något nytt!

2009-08-02 @ 23:24:51
Postat av: Oskar

Vi har tålamod!!! Ge inte upp!!!

2009-08-12 @ 14:16:04
Postat av: qarvid

Snart ät det höst. mao dags att fisa ner sig i fotöljen igen!?

2009-08-22 @ 11:37:52
Postat av: Anonym

Kaffe.. Någon?

2009-09-25 @ 16:12:26
Postat av: Greken

Stäng nu ner sidan här då du lik int uppdaterar den.

2009-10-07 @ 02:02:29
Postat av: Glasspinnen

Tillbaka? Vad har hänt med bloggen?! Har du GETT UPP!? Eller vad fan har hänt?



Skriv en tråd på Flashback som förklarar läget! eller nåt..

2009-10-17 @ 11:52:41
Postat av: Anuset

Fan nu är det ju 2011 och fortfarande ingenting? :D

2011-01-16 @ 03:23:28
Postat av: Sara

Ja, vi vill ha mer! :)



För övrigt är det lätt att ha många spel om man är ond. Jag har 75 Wii-spel.

2011-01-17 @ 10:52:38
URL: http://www.nintendo4ever.com
Postat av: Daniel Jansson

Ja. Vi saknar dig mannen. Jag har tittat in här med några månaders mellanrum men tyvärr så finns det inget tecken av liv här. Jag saknar denna blogg!!

2011-02-07 @ 16:18:12
URL: http://danieljansson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0