Kyliga nätter och varma tv-spelsstunder

Nu är jag åter hemma igen från en njutande tid i solskenet. Tiden i Argentina var slapp, låg mest vid en poolkant med en kall litersöl i högerhanden och lyssnade på rockmusiken som boomboxen erbjöd. Tyvärr var kommunikationen rätt knivig eftersom Argentinarna inte förstod svenska (jag försökte verkligen hela tiden) eller engelska. Som tur är har jag lärt mig ordet cerveza vilken man kom väldigt långt på!

 

Den enda händelsen jag kan relatera med den här bloggen som inträffade under resans gång var när jag klev in i en surfbutik med en Punch Out T-Shirt på överkroppen. En snubbe som jobbade där var väldigt imponerad och tyckte Punch Out var det bästa boxningsspelet som fanns, vilket jag självklart höll med om.

 

Jag ser att en del har lagt in önskemål om vilket spel jag ska lira härnäst. De spelen som dyker upp mest som önskemål är Pink Panther, Battletoads och Donald Duck. Av dom 3 spelen känner jag nog mest sug för Battletoads för att se om det håller samma mått som till NES. Sen tror jag att jag lider av någon slags sjukdom eftersom jag blir sugen på se hur dåligt rosa pantern egentligen är. Det blir samma effekt som när man släpper en fis, du vet att den kommer lukta illa men du måste ändå ta ett sniff.

 

Men efter jag funderat på alla kommentarer ni har skrivit så måste jag nog ta åt mig av en sak som Gurkan skrev om Super Hydlide: ”Dessutom så har du ju inte spelat något rollspel ännu. Det kanske börjar bli dags för ett sådant.”

 

Så mitt nästa spel kommer alltså bli Super Hydlide. Jag gillar rollspel men jag blir galen när dom blir för invecklade. Jag hoppas att det inte är för mycket tekniskt ”mumbo jumbo” i Hydlide. Sen brukar rollspel ta ganska många timmar att klara så det kommer kanske ta lite tid innan jag kan lägga ut ett blogginlägg om det. Jag ska försöka vara ihärdig och nöta på så gott jag kan i alla fall.

 

Gurkan du har alltså vunnit något gammalt skrot som ligger och skräpar hemma hos mig. Skicka in dina adressuppgifter till [email protected] så ska jag se vad RetroTomten trollar fram.

 

Några verkar även vara oroad att jag inte ska fortsätta på min NES-samling. Jag kommer självklart att fortsätta med mina NES-spel, det är ju trots allt mitt mål att nöta igenom samlingen. Nästa blogginlägg är bara en liten ”utstickare”.

 

Sen får jag tacka för alla kommentarer och alla som står ut med att läsa den här djävla bloggen!

 

På återseende

/RetroMask


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0