Mitt spelhål!

Jag tänkte lägga ut lite bilder på rummet i min lya som får höra mest svordomar. Vet inte riktigt hur intressant folk tycker det är att se mitt ”arbetsrum” men om ni inte gillar det får ni blunda. Många tror kanske jag har väggarna dekorerat med nakenbilder på Samus och spännbilder på Mario men jag kör det ganska ”plain and simple”. Jag är trots allt mer en spelare än en samlare.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Så ser det ut i hålet, hela rummet är en riktig brudmagnet vill jag lova! Eller ja, min mamma sa att det var fint där…. eller nja, hon sa att det var vädrat där när jag hade haft fönstret öppen en gång.

 

Vad tycker ni bör förbättras med denna blogg? Är det nåt ni stör er så var inte blyga på kommentera det, kritik är bra att ta lärdom av. Är det något ni saknar här? Jag har funderat på om jag ska lägga ut hela min lista på spel så ni kan se vilket jag kommer blogga om nästa gång. Är det en bra idé eller är det bättre att hålla det hemligt tills jag lägger ut ett nytt inlägg? Fick även ett tips i ett forum att jag borde ha någon slags önskelista vilket som ska bli mitt nästa spel. Vad tycker ni, skulle det vara kul med en önskebrunn?

 

Vill också tipsa om en svensk sida som alla NES entusiaster bör vara medlem på:

 

http://www.nesdb.se/index.php

 

Registrera er på den sidan och gå lös i forumet!

 

Slutligen vill jag bara tacka alla som läser den här bloggen!

 

Ha det alla tiders

/RetroMask


Kommentarer
Postat av: André

vore kul med en videorecension, det är ju mkt jobb med det, men om du orkar så skulle det va skoj =) tycker det är bra att man inte vet vilket spel som kommer i bloggen, blir ju lite mer spännande så. man vet ju inte vilka spel du äger liksom. Visst skulle du kunna ha en önskelista. å är det många som önskar ett visst spel å du inte äger det så kan du då köpa in det å lira igenom det...

2008-12-04 @ 13:16:17
Postat av: Kalle

Mycket bra blogg, dock skulle du göra som förra postarn föreslog, dvs göra en videorecension är det för lätt att du blir en Angry Video Game Nerd. Tycker du ska fortstätta som du gjort hitintills, mycket bra jobb.



En lista på dina titlar hade varit åtråvärd. Jag skämdes när jag såg din hylla, för min egna krympte verkligen av att se den.

2008-12-04 @ 19:36:56
Postat av: Gurka

Spelar du NES på en lcd-tv? Det kan inte se vackert ut. :P



Jag tycker att systemet är bra som det är. Roligare med överraskningar. Lite mystik är alltid bra.



Videorecensioner är ingen bra idé alls tycker jag. Det är ju roligt att läsa. Videor är bara för de lata. ;)



Du hade det lite tomt hemma tycker jag, det ser nästan sterilt ut, om det inte vore för alla sladdar. :)

2008-12-05 @ 08:16:31
Postat av: Jocke

Självklart är systemet bra som det är nu. Dock skulle du kanske kunna slänga in typ "Lönings önskingen" eller liknande där folk var önska vilket spel som ska bloggas om den 25e. Beroende på hur mycket du egentligen spelar så kan du ta en önskning varannan fredag.



Eller så skriver du bara "Nästa spel får ni bestämma" i slutet på ett inlägg.



Min önskning är iaf Solstice som jag hoppas du har. Har fortfarande inte varvat det. :(

2008-12-05 @ 12:47:34
Postat av: Dammsugaren

ser att ena bokhyllan är lite felmonterad...haha

2008-12-05 @ 13:22:55
Postat av: RetroMask

" Postat av: André

vore kul med en videorecension, det är ju mkt jobb med det, men om du orkar så skulle det va skoj =) tycker det är bra att man inte vet vilket spel som kommer i bloggen, blir ju lite mer spännande så. man vet ju inte vilka spel du äger liksom. Visst skulle du kunna ha en önskelista. å är det många som önskar ett visst spel å du inte äger det så kan du då köpa in det å lira igenom det..."





Att göra en videorecension känns rätt långt borta ändå. Men man vet aldrig vad som händer i framtiden men just nu har jag svårt att se det.



Ifall jag kommer lägga ut en önskelista kommer den troligen bara bestå utav 10-20 spel kanske. Känns som det är för lite läsare för att rösta fram ett enda spel på en lista som innehåller flera hundra games.

2008-12-05 @ 16:12:41
URL: http://retromask.blogg.se/
Postat av: RetroMask

" Postat av: Kalle

Mycket bra blogg, dock skulle du göra som förra postarn föreslog, dvs göra en videorecension är det för lätt att du blir en Angry Video Game Nerd. Tycker du ska fortstätta som du gjort hitintills, mycket bra jobb.



En lista på dina titlar hade varit åtråvärd. Jag skämdes när jag såg din hylla, för min egna krympte verkligen av att se den."





Nä, jag har inga planer på göra en video. Finns redan så många misslyckade kopior av AVGN så jag avstår nog.



Du får jobba hårdare på tradera och fylla upp dina hyllor :)



Kul att du gillar bloggen!

2008-12-05 @ 16:21:26
URL: http://retromask.blogg.se/
Postat av: RetroMask

"Postat av: Gurka

Spelar du NES på en lcd-tv? Det kan inte se vackert ut. :P



Jag tycker att systemet är bra som det är. Roligare med överraskningar. Lite mystik är alltid bra.



Videorecensioner är ingen bra idé alls tycker jag. Det är ju roligt att läsa. Videor är bara för de lata. ;)



Du hade det lite tomt hemma tycker jag, det ser nästan sterilt ut, om det inte vore för alla sladdar. :)"





Ju större desto bättre som flickan sa! Nämen man blir van ganska fort faktiskt :)



Att det är tomt i spelrummet vet jag inte om jag kan hålla med om riktigt. Får inte plats med så mycket mer. Du kanske menar att det är tomt på väggarna? Funderar starkt på sätta upp en affisch med Cindy Crawford.

2008-12-05 @ 16:27:23
URL: http://retromask.blogg.se/
Postat av: RetroMask

"Postat av: Jocke

Självklart är systemet bra som det är nu. Dock skulle du kanske kunna slänga in typ "Lönings önskingen" eller liknande där folk var önska vilket spel som ska bloggas om den 25e. Beroende på hur mycket du egentligen spelar så kan du ta en önskning varannan fredag.



Eller så skriver du bara "Nästa spel får ni bestämma" i slutet på ett inlägg.



Min önskning är iaf Solstice som jag hoppas du har. Har fortfarande inte varvat det. :("





Om det blir önskelista kommer den nog trilla fram vid något random tillfälle bara, antagligen som du sa "Nästa spel bestämmer ni".



Jag vill inte avslöja nåt om Solstice så vi får se vad framtiden erbjuder angående det spelet :)

2008-12-05 @ 16:35:27
URL: http://retromask.blogg.se/
Postat av: RetroMask

" Postat av: Dammsugaren



ser att ena bokhyllan är lite felmonterad...haha"





Pinsamt,bäst jag tänder eld på hela rummet :) Uppmärksamt var det iaf. Är du en tjej eller nåt?

2008-12-05 @ 16:36:46
URL: http://retromask.blogg.se/
Postat av: Daniel

Personligen tycker jag inte att du ska lägga upp en lista över alla spel du har så att man vet vad som kommer. Det är lite av tjusningen att man inte vet vad nästa spel som kommer är för något! Jag tycker upplägget är bra som du har det nu. En trevlig överraskning. Videorecensioner tycker jag också att angry video game nerd kan hålla sig till ;)



Det är helt enkelt enkelt och simpelt som det är nu tycker jag personligen.



Nu lämnar jag denna blogg för en vecka i alla fall för jag ska åka ner och gotta mig på Gran Canaria i en vecka från och med imorgon muhahaha! evil skratt Tänk på det när ni sitter här i vintermörkret och fördriver tiden med att lira retro spel! Adventure Island kanske du kan lira igen för att drömma dig bort till varmare breddgrader ;)

2008-12-05 @ 17:53:25
URL: http://danieljansson.se
Postat av: Daniel

haha nämen titta jag klurade ut hur man får fet text av misstag utan att ens försöka. Lägg till en på vardera sida om den texten du vill ska vara fet*. Kan vara bra när du vill quota folk. Visste att det borde gå på något sätt! Även om ren html hade varit smidigare.

2008-12-05 @ 17:56:09
URL: http://danieljansson.se
Postat av: Daniel

Oj la till en för mycket av misstag.



Detta borde bli fet, men inte detta.

2008-12-05 @ 17:57:30
URL: http://danieljansson.se
Postat av: Daniel

En * (stjärna) på varje sida om det du vill ha fett alltså. Nu ska jag sluta att spamma din blogg.

2008-12-05 @ 17:58:56
URL: http://danieljansson.se
Postat av: Tawny

nej för fan, ta de i den ordning du tänkt.. bra med "överraskningar".. sen när du är klar kan du ta emot önskemål.. :)

2008-12-09 @ 00:14:39
URL: http://www.nesdb.se
Postat av: RetroMask

Postat av: Daniel



haha nämen titta jag klurade ut hur man får fet text av misstag utan att ens försöka. Lägg till en på vardera sida om den texten du vill ska vara fet
. Kan vara bra när du vill quota folk. Visste att det borde gå på något sätt! Även om ren html hade varit smidigare.



Du är ett GENI!



Personligen tycker jag inte att du ska lägga upp en lista över alla spel du har så att man vet vad som kommer. Det är lite av tjusningen att man inte vet vad nästa spel som kommer är för något! Jag tycker upplägget är bra som du har det nu. En trevlig överraskning. Videorecensioner tycker jag också att angry video game nerd kan hålla sig till ;)





Dem flesta verkar tycka att precis som du gör, jag kommer nog inte lägga upp en lista på mina spel dårå.



Nu lämnar jag denna blogg för en vecka i alla fall för jag ska åka ner och gotta mig på Gran Canaria i en vecka från och med imorgon muhahaha! evil skratt Tänk på det när ni sitter här i vintermörkret och fördriver tiden med att lira retro spel! Adventure Island kanske du kan lira igen för att drömma dig bort till varmare breddgrader ;)*





Din svikare! Hoppas pilsnerna är välkylda och vädret är tropiskt :)







2008-12-09 @ 19:09:46
URL: http://retromask.blogg.se/
Postat av: RetroMask

Postat av: Tawny



nej för fan, ta de i den ordning du tänkt.. bra med "överraskningar".. sen när du är klar kan du ta emot önskemål.. :)




Lutar att det blir så :)

2008-12-09 @ 19:12:11
URL: http://retromask.blogg.se/
Postat av: Adam

Lägg upp alla spelen på en gång, lika bra. Alldeles för många för att man ska sitta och se fram emot något enskilt ändå. Och du borde inte skriva så värst långa kommentarer om skitspelen, vi vill inte se dig tröttna... Spara dig till godbitarna.

2009-01-14 @ 20:39:09
Postat av: RetroMask

Postat av: Adam



Lägg upp alla spelen på en gång, lika bra. Alldeles för många för att man ska sitta och se fram emot något enskilt ändå. Och du borde inte skriva så värst långa kommentarer om skitspelen, vi vill inte se dig tröttna... Spara dig till godbitarna.




Nä, det kommer nog inte bli aktuellt tyvärr. Mitt mål är ju faktiskt att köra igenom hela samling så ni får stå ut med ett gäng skitspel. Håll pungen ljummen så kommer det snart några bra spel också skaru se.

2009-02-02 @ 15:00:02
URL: http://retromask.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0