Live stream?

Hej kära läsare!

Jag tänkte höra om det finns något intresse av att följa mitt spelande via en live stream? Jag sitter på utrustning så jag kan koppla upp den gråa mysboxen till en stream. Tanken skulle vara att vi bestämmer dag och tid när jag lirar nästa spel i samlingen sen får ni följa med och håna mig i chatten när jag ständigt dör i frustrerande spel. Om jag börjar streama spelen kommer jag antagligen lägga ner lite mindre tid på själva blogginläggen, de är oftast inläggen som tar längst tid i jämförelse med själva spelandet. Det finns både fördelar och nackdelar med att sända äventyret live på nätet.

Fördelar:

* Jag kommer hinna spela fler spel om jag lägger ner mindre tid på blogginläggen.

* Ni får delta i spelandet samtidigt som jag lirar.

* Ni får chansen att kalla mig olika könsord i en chatt.

* Jag kommer känna mig mer motiverad att spela med en levande publik.

Nackdelar:

* De som tittar på streamen kommer antagligen inte uppskatta själva blogginlägget lika mycket eftersom de redan vet hur det kommer sluta.

* Blogginläggen kommer inte bli lika långa och detaljerade. (Kanske är en fördel?)

* Ni får se hur dålig jag egentligen är på tv-spel.



Det är trots allt ni läsare som jag ska underhålla så skriv gärna vad ni tycker om denna idé. Om det skulle finnas intresse för det hela så får vi tillsammans komma fram till passande dagar och tider som lirar med streamen igång.


Jag har varit lite lat nån vecka nu (Rayman Origins) men nästa NES-spel är på g.

Det var allt för den här gången, adjö för fan!



Kommentarer
Postat av: Nesse

Det hade varit jäkligt lattjo och se när du kör igenom några spel. Så länge något kommer upp på bloggen (även om det är kortare än vanligt) så tycker jag det är en god idé :)

2012-05-02 @ 10:19:43
Postat av: André

jag skulle säga att en kombination kan vara trevligt. kan vara svårt att tajma in när du spelar på stream en viss tid, sen är det alltid roligt att se när någon spelar. Men behållningen med din blogg tycker jag är själva texterna och bilder till dom. Att se dig spela battletoads i X antal timmar skulle jag inte ha tid med, sen tycker jag det är kul idé att se när du spelar och jag ser gärna när du spelar live och då har möjlighet att skriva könsord till dig i chatten =)

Fördelen med att kunna se när du spelar så förstår man också hur svårt det är.



Jag tycker du ska köra på som du gjort med bloggen, den är otroligt underhållande att läsa, sen tycker jag det kan vara kul med en extra krydda att se dig spela också. Men kör på som vanligt Retromask!

2012-05-02 @ 10:52:59
Postat av: Lethe

Håller med André i mångt och mycket. Har nog inte heller tid att live-se. Men man kan göra kombination, dvs att du kanske har en röstning över ett spel som ska spelas live, som det sedan sätts upp tid och plats för. Låt säga att du har en sådan spelsession en gång i månaden eller något sådant, sen kör på som vanligt med bloggen på andra spel. Givetvis beroende på hur du orkar.



Idéen med live är dock kul måste jag säga, tror du kan dra hit en del retrofans med det.

2012-05-02 @ 11:01:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0